Saturday, February 11, 2012

MU vs 1 Malaysia ?


Permainan MU vs Liverpool malam ni cukup bertenaga, aku tengok pun rasa syok dan ada 'jiwa'. Sebelumnya permainan agak kurang best dan 'lemau' saja. Tapi sebab game malam ni aku decide untuk terus menjadi penyokong setia MU.... Sebelum ni aku tak berapa nak peduli sangat tentang bola nie, kalau tengok games pun hanya syok sebab layan sama-sama dengan kawan-kawan. Tapi sebab games malam ni aku sudah jadi 'die hard fan MU' sama macam kawan aku yg sorang tue...haha..

Kalau time tengok bola semua bangsa boleh bersama...tapi bila cakap pasal politik atau isu-isu semasa semua jadi macam orang gila....macam dah tak boleh nak bersama dalam satu negara..tapi hakikatnya kita tidak sekejam itu, aku rasa masih ramai rakyat Malaysia yang bersifat patriotik dan sayangkan hubungan mesra pelbagai bangsa..cuma kadangkala kerakusan isu tentang politik dan perbandingan bangsa yang menyebabkan masing-masing antara kita berprasangka dan buruk sangka...

Dalam menyokong kumpulan bolasepak kita boleh bersatu..Dalam politik kita jadi Hantu !!!

No comments:

Post a Comment