Friday, February 10, 2012

CINA 'BARUA SIAL' Makin Melampau ?

Insiden yang berlaku di KFC i-city telah kononnya menaikkan kemarahan kaum cina yang marah dengan kebiadaban 'cina sial' yang belagak nak jadi 'hero taik' dengan memaki hamun seorang pekerja KFC yang memang Melayu dengan kata2 yang memang bernada sial dan 'haramjadah'.

"Gelagat lelaki itu yang masuk semula untuk melakukan provokasi, ternyata mengundang penumbuk naik ke muka. Dan itulah yang dimahukan oleh DAP serta para penyokong mereka. Insiden yang dirakamkan dan kemudian disunting untuk memperlihatkan CIBAINYA MELAYU telah mendapat sokongan besar-besaran daripada budak-budak Cina DAP lain di medan siber."

Bukan bertujuan untuk membangkitkan semangat perkauman, sebaliknya itulah yang berlaku si 'hero taik' ini telah mendapat sokongan yang jitu daripada rakan-rakan cina yang hanya melihat video yang dirakam tanpa membuat pandangan lebar tentang asal usul terjadinya kejadian 'malang tak berbau' tersebut.

Yang paling tak sedap, dalam pada terjadi nya kejadian tersebut, ada puak 'haram jadah' yang telah membesar-besarkan perkara tersebut dan telah 'menasitambahkan' peristiwa tersebut dengan meniup semangat 'KERASISAN' yang telah lama terpendam dalam jiwa hitam mereka...

Di mana sifat sabar, hormat-menghormati serta 'give n take' pada zaman sekarang...apakah sifat-sifat murni tersebut telah makin hilang dalam jiwa anak muda cina zaman skarang ? atau dalam otak lemau mereka hanya tersemat propaganda jalanan serta rasa ketidakpuasan yg telah lama disimpan? Aku benci dengan peristiwa-peristiwa yang kebelakangan ini berlaku yang kebanyakan 'luar daripada jangkaan'....tapi itulah hakikat kehidupan, yang jahat sentiasa ada niat untuk menjatuhkan yang baik, yang putih tidak semestinya suci...yang hitam tidak semestinya keji.....yang pasti makin hampir hari yang di tunggu2..makin kejam manusia dan tingkahlaku.....

1 comment:

  1. UMNO SIAL , TIPU WANG RAKYAT, NAJIB BABI BESAR

    ReplyDelete