Saturday, January 2, 2010

Selamat Tahun Baru 2010 ? Allahu Akbar !!

Sedar tak sedar,sudah dua hari kita merasai hari baru untuk tahun 2010.Pastinya keazaman serta semangat yang dibawa masih dalam keadaan yang panas serta membara.Semoga kedatangan tahun ini akan membawa 1000 rahmat serta dapat menghilangkan sedikit sebanyak bencana serta dukalara yang terjadi sepanjang 2009.
Mengimbas kembali peristiwa sepanjang 2009,pastinya terdapat pelbagai bentuk kejadian yang memberi impak yang besar dalam sejarah kita.Tahun 2009 juga sentiasa panas dengan isu yang tidak putus-putus serta membuatkan rakyat hidup didalam keadaan yang tidak tenteram dengan berita yang terus menerus membongkar dan menelanjangkan pelbagai pihak terutamanya pihak kerajaan dan orang Islam.

Belum puas kita merasai nikmat tahun baru 2010,tiba-tiba muncul isu yang cukup mendatangkan kemarahan orang Islam..kenapa dengan tiba-tiba ada pihak yang ingin 'mengkristienkan' Allah!! Dimanakan letaknya rasa hormat pihak tersebut kepada orang Islam di Malaysia.Kenapa harus mencari pasal dengan mengeluarkan isu ini...Islam adalah agama rasmi di Malaysia,peratusan orang Islam adalah sebanyak 60% berbanding dengan bangsa lain yang hanya terdiri sebanyak 40%...dalam perlembagaan 153 juga turut diterangkan tentang hak dan kuasa agama Islam di Malaysia..malahan kenyataan tentang perlembagaan tersebut terdapat di serata tempat dan boleh dibaca serta difahami dengan mudah dan terlus...kenapa tidak baca..ataupun mungkin tidak tahu mengeja? atau jugak mungkin tak paham bahasa ?

8 comments:

  1. Kita nak marah pada siapakalau bukan Melayu Islam sendiri yang buka jalan?Sekarang kita dengar apa kata mereka..Khalid Samad punya angkara.

    ReplyDelete
  2. Tajul Ketua Bahagian Merbok pun samaaaa

    ReplyDelete
  3. Buka jalan untuk org ambil kesempatan,lama2 jual agama serta terpesong akidah.

    ReplyDelete
  4. Mana dia UMNO yang kata berjuang untuk Islam?mana uMNo takbangun tunjuk perasaan dan pasang spanduk?Apa UMNO Merbok buat?
    Ajk-ajak semua macam Pak Pandir. Kalau mai projek depa yang sapu dulu.
    Ketua Bahagian macam kuda kayu!

    ReplyDelete
  5. Samada UMNO atau PAS..diharap dengan terbitnya isu ini akan dapat menyedarkan semua umat Islam tentang pentingnya untuk kita sama2 mempertahankan keutuhan agama di Malaysia agar tidak diganggu gugat oleh org yang tidak berperasaan.

    ReplyDelete
  6. Anom 729,
    Awat yang hang marah sangat kat kuda kayu tu? Kan dulu hang sokong dia sampai naik buehhhhh...
    La ni hang pi jilat punggkoq dia pulak..bila tak dapat jilat hang kata dia kuda kayu.
    Baik naik kuda kepang, teloq dok atas kepala.

    Bila nak duit hangpa pi cari kuda kayu tu juga...

    ReplyDelete
  7. UMNO semua sama.Bahagian, Pemuda, Putri, Wanita senang dibeli oleh Kuda Kayu.
    Depakata Putri dan Wanita pun dah dok sengiang dengan Kuda Kayu.
    Duit!Duit....

    ReplyDelete
  8. Hangpa bodek pun bukan dapat apa..Taik Idung Masin.

    ReplyDelete